Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
|
AIHE: Seeker - Etsijä
Seeker - Etsijä 08.06.2010 21:38 #1
|
|
Hei,
Minä olen nimeni mukaan Etsijä. Olen irtautunut vanh.lestaadiolaisuudesta noin 20 vuotta sitten. Etsijä siksi, että voin sanoa kokeilleeni kaikenlaista tantrasta - suurinpiirtein johonkin huuhaakäpyterapiaan. Minusta on ajanoloon tuullut kokemusten jälkeen hyvinkin järkiperäinen ja poliittisesti sitoutumaton ihminen. Egologinen kyllä olen. Ja sivumennen sanoen kerskakulutus ja luonnon saastuttaminen on minusta suuri synti. Muita syntejä listallani esim. ylimielisyys. Asun perheeni (aviomies ja 2 lasta) Pohjois-Savossa maaseudulla. Maataloutta meillä ei kuitenkaan ole. Tällainen "verkossa" oleminen on minulle uutta, joten ulosanti saattaa olla töksähtelevää ja kankeaa. Opetellaan. Kauan olen väistellyt keskusteluja uskonasioista sukulaisten kanssa. Se on yleensä johtanut riitaisuuksiin, ymmärrätte varmaan miksi. Nykyään olen jopa opetellut sanomaan, että kaikki eri uskovaiset uskovat että heidän uskonsa on se ainoa oikea. Olen ollut jo niin kauan pois vl-uskon piiristä, että jotkin heidän tapansa vaikuttavat suorastaan huvittavilta ja melkeimpä pakkomielteenomaisilta. Mietin usein, että ajatella koko suuri sukuni on täysin aivopesty, eikö yhtään järkevää ihmistä. |
|
|
Vs:Seeker - Etsijä 10.06.2010 02:01 #2
|
|
Hei Etsijä!
Minun sydämmessäni asuu usko ihmisen hyvyyteen ja kauneuteen. Uskonnoissa yleensä aina joku ihminen määrittelee sen, kuinka kaikkien tulee toimia. En hyväksy sitä ja se on yksi syy, miksi lähdin kulkemaan omia teitä non 15-vuotta sitten. Olen samaa mieltä kanssasi ekologisuudesta, johon pyrin parhaani mukaan, olematta fanaattinen..siinäkään asiassa. Asun maalla, mutta en savossa. Haaveilemme kyllä tilasta Saimaan rannalla... En myöskään ole oikeastaan kenenkään kanssa keskustellut uskon asioista. Jättäydyttyäni pois vl piireistä olen joutunut tekemään "töitä" saadakseni ystäviä tai edes kavereita. Vaikka minulla on mies ja kaksi lasta, tietynlainen ystäväpiiri, jota ennen oli, puuttuu. Joskus koin olevani yksinäinen. Nykyisin, vaikka olenkin yksin, en ole yksinäinen. |
|
|
Vs:Seeker - Etsijä 13.06.2010 17:16 #3
|
|
Heips, tervetuloa Hakomajaan ja kiitos esittelystäsi
Itse olen myös ollut aina kiinnostunut kaikesta hengellisyyteen ja mystiikkaan liittyvästä |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Vs:Seeker - Etsijä 10.07.2010 00:32 #4
|
|
Näin viiveellä minunkin puolestani tervetuloa kirjoittelemaan ja lukemaan kirjavaan "seurakuntaan". Minulla meni melkein 20 vuotta, ennenkuin ajauduin aktiivisesti pohdiskelemaan vanhoillislestadiolaisuuden vaikutuksia elämääni, En olisi arvannut, mikä likasanko tai komposti siinäkin selvitettävänä. Tsemppiä sinulle, ja toivottavasti saisitte sen toivomanne kesätapaamisen järjestettyä. Itse pystyn vasta ensi talvena tai kesänä taas järjestelemään tapaamista.
|
|
--------------
Omat kokemukset yhteiseksi hyödyksi. Toisten kokemukset omaksi hyödyksi. |
Vs:Seeker - Etsijä 31.10.2010 20:41 #5
|
|
no hei seeker
|
|
|
|