Hakomaja.net

• Etusivu
  • Linkit
  • Palaute
  • Keskustelu
    • Kategoriat
    • Viimeiset aiheet
    • Säännöt
    • Haku
  • Uskon foorumi
    • Pääfoorumi
    • Kristinuskoiset
    • IOK ja Gnosis
Muista
Salasana unohtunut?
Tunnus unohtunut?
Rekisteröidy
Artikkelit (Vl)
  • HISTORIA
  • HOITOKOKOUKSET
  • OPPI JA OPETUS
  • YLEISIÄ HUOMIOITA
Muut
  • Ajatuksia uskosta
  • Hakomajan Arkisto
  • Tiedotus
Dokumentteja
  • Ex-vl aiheisia julkaisuja
Pikalinkit
  • NettiRaamattu
Yhteistyökumppaneita:
  • Uskontojen Uhrien Tuki - UUT ry
  • Toipumisapu Kartetut ry
Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta:
  • Mopin palsta
  • VL-Foorumi
  • Rauhan Sanan foorumi
  • Suomi24 Vl-palsta
Eri suuntauksista:
  • Ex-Todistajien Veljesseura
  • Ex-Helluntailaisten Huitsinnevada
  • Uususkontojen Ex-Bhaktat
  • Mormonismi.net
  • Körttifoorumi
Yleiskristillistä:
  • EvLut Kirkko
  • Kotimaa24
  • Kristillinen linkkipankki

• Kategoriat
  • Viimeiset aiheet
  • Säännöt
  • Haku
Tervetuloa, Vieras
Hakomajan Foorumi
Yleistä
Esittäydy ja tutustu

Vinoutunut esittäytyminen
(1 katselee) (1) vieras
Vastaa aiheeseen
Uusi aihe
Ketju Sisennetty
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Vinoutunut esittäytyminen

Vinoutunut esittäytyminen 23.06.2010 03:12 #1

• Κἱερώνυμος
  • kiero
  • POISSA
Huomasin, etten minäkään ole esitellyt itseäni, vaikka olenkin mielestäni aika vanha konkari näillä palstoilla - viime vuosina olen käyttänyt nimimerkkiä kieronymos, mikä lyheni asiaankuuluvammaksi "kieroksi". Suomi24:lla kutsuin itseäni 'freedrik'-nimimerkillä kauan, kauan sitten.

Näkökulmani vl-yhteisöön voi olla ajoittain erilainen kuin monilla eronneilla, mikä voi osaltaan selittyä erakkoluonteellani ja taipumuksellani hahmottaa liikettä ensisijaisesti opillisesta näkökulmasta - ainakin menneisyydessäni. "Etääntymiseni" alkoi jo nuoresta aikuisuudesta lähtien oppipohdintojen, raamatun- ja historiantutkimisen myötä. En tätä nykyä jaa useiden elämäntapojenkaan osalta vl-normeja, mutta ne ovat pääosin olleet minulle toissijaisia prosessissani.

Vaikka maailmankatsomukseni on mullistunut 5-10 vuoden kuluessa perusteellisesti, en ole tehnyt "virallista" eroa vl-yhteisöön lähinnä siksi, etten osaa hahmottaa mitä sellainen merkitsi kohdallani - miten erota yhteisöstä johon ei koe kuuluvansa kuin taustansa kautta ja "etnisesti"? Omalla kohdallani olen pitänyt tärkeimpänä "uskoa suu auki"; olla sitä mitä on mahdollisimman rehellisesti, ja tuoda ensisijaisesti esiin omat ajatukseni joukkoonkuulumisen tai -kuulumattomuuden sijaan. Loppu- tai pikemminkin välituloksena on että olen "vl" jota (yleensä) tervehditään jumalanterveellä, muttei pidetä uskovaisena..
Vastaa Lainaa

Vs:Vinoutunut esittäytyminen 28.06.2010 17:28 #2

• Kysymys
Tuossa tuli mieleen entisenä "sisä puolisena" että miten yhteisö suhtautuu
hekilöön joka selkeesti vaan "roikkuu" mukana mutta ei ole täysillä mukana

Luulis jäävän kaikesta vähän ulkopuoliseksi silleen että: tuolle ei kerrota ihan kaikkea..!
Vastaa Lainaa

Vs:Vinoutunut esittäytyminen 07.10.2010 04:16 #3

• Κἱερώνυμος
  • kiero
  • POISSA
Jonkinlaisena päivityksenä: oletan että suurin osa läheisistäni pitää minua tätä nykyä ex-vl:nä, koska ns. tärkein linkki eli toinen vanhemmistani katsoi minun luopuneen uskosta. Ajatteluni ei luonnollisesti ole muututnut miksikään, mutta lokerointi vaikuttaa olevan useimmille helpompaa? Ehkä käytännön tasolla voisin tästedes ajatella olevani ex-vl, vaikka eroamiseni tapahtuikin melko passiivisesti. Tunnetasolla toki ko. "tuomio" (jos niin voi sanoa) oli minullekin merkittävä askel, joten en pidä uutta kategorisointia aivan tuulesta tempaistuna...
Vastaa Lainaa

Vs:Vinoutunut esittäytyminen 07.10.2010 22:29 #4

• Mara
Siinä käy kyllä niin, että ei kutsuta mihinkään, eikä koskaan
Vastaa Lainaa
Vastaa aiheeseen
Uusi aihe
Ketju Sisennetty
  • Sivu:
  • 1
Hakomajan Foorumi
Yleistä
Esittäydy ja tutustu
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Toteutus: Kunena
Sivu luotiin ajassa: 0.37 sekuntia

Copyright © 2010 Hakomaja.net: Nimeä, Ei muutoksia - Creative Commons 1.0 Suomi lisenssi.
Kirjautumisen takana olevasta sisällöstä kaikki oikeudet pidätetään.