Hakomaja.net

• Etusivu
  • Linkit
  • Palaute
  • Keskustelu
    • Kategoriat
    • Viimeiset aiheet
    • Säännöt
    • Haku
  • Uskon foorumi
    • Pääfoorumi
    • Kristinuskoiset
    • IOK ja Gnosis
Muista
Salasana unohtunut?
Tunnus unohtunut?
Rekisteröidy
Artikkelit (Vl)
  • HISTORIA
  • HOITOKOKOUKSET
  • OPPI JA OPETUS
  • YLEISIÄ HUOMIOITA
Muut
  • Ajatuksia uskosta
  • Hakomajan Arkisto
  • Tiedotus
Dokumentteja
  • Ex-vl aiheisia julkaisuja
Pikalinkit
  • NettiRaamattu
Yhteistyökumppaneita:
  • Uskontojen Uhrien Tuki - UUT ry
  • Toipumisapu Kartetut ry
Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta:
  • Mopin palsta
  • VL-Foorumi
  • Rauhan Sanan foorumi
  • Suomi24 Vl-palsta
Eri suuntauksista:
  • Ex-Todistajien Veljesseura
  • Ex-Helluntailaisten Huitsinnevada
  • Uususkontojen Ex-Bhaktat
  • Mormonismi.net
  • Körttifoorumi
Yleiskristillistä:
  • EvLut Kirkko
  • Kotimaa24
  • Kristillinen linkkipankki

• Kategoriat
  • Viimeiset aiheet
  • Säännöt
  • Haku
Tervetuloa, Vieras
Hakomajan Foorumi
Yleistä
Esittäydy ja tutustu

Minä olen
(1 katselee) (1) vieras
Vastaa aiheeseen
Uusi aihe
Ketju Sisennetty
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Minä olen

Minä olen 26.07.2010 00:11 #1

• madde
  • POISSA
Ajattelin kirjoittaa huvikseen pienen esittelytekstin nyt kun vaihdoin nimimerkkini kaw:sta maddeksi. Olen kolmisen vuotta sitten v-lestadiolaisuudesta irroittautunut nuori nainen. Olen palstalla lueskellut muiden kokemuksia lestadiolaisuudesta mielenkiinnolla. En vielä ole itse saanut aikaseksi kertoa omia kokemuksiani, kirjoittaminen kun ei ole vahvinta osaamisalaani.

Eroamiseen lestadiolaisuudesta vaikutti suuresti se, kun näin millaista voi oikeasti olla lestadiolaisen elämä, vietettyäni vuoden eräässä lestadiolaisten opistoista. Opistovuosi oli minulle ajatuksia herättävä monessa mielessä. Vuosi kun oli kulunut, muutin uudelle paikkakunnalle opiskelemaan. Aloin miettimään kokonaan irroittautumista uskosta, aikaisemmin kun olin ajatellut vain kitua jotenkin mukana uskonnossa. Mietiskelin asioita ja lueskelin muiden kokemuksia lestadiolaisuudesta. Kun koin että olin valmis irroittautumaan, ilmoitin vanhemmilleni ja kavereilleni päätöksestäni.

Kaikkein epämiellyttävimmin asiaan reagoi lestadiolainen kummini, joka laittoin minulle päätöksestä kuultuaan viestin jossa voivotteli, kuinka sielunvihollinen on saanut minut vieteltyä yms. Ei ole kiinnostanut senjälkeen pitää minkäänlaista yhteyttä tähän aiemmin niin tärkeään ihmiseen. Kaverit suhtautuivat asiaan onneksi aika hyvin. Minkäänlaisia käännytysyrityksiä ei ole tullut heiltä. Vanhempani taas eivät ole vieläkään hyväksyneet asiaa. Vanhempien luona käydessä saan usein kuulla että pitäisi käydä seuroissa, tai kuunnella radioista seuralähetystä. Vanhempani ovat myös kieltäneet minua tuomasta "epäuskoista" poikakaveriani vierailulle kotiini. Kun sen pitäisi olla uskovainen.

Tällaista minun elämääni.
Vastaa Lainaa
Vastaa aiheeseen
Uusi aihe
Ketju Sisennetty
  • Sivu:
  • 1
Hakomajan Foorumi
Yleistä
Esittäydy ja tutustu
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Toteutus: Kunena
Sivu luotiin ajassa: 0.43 sekuntia

Copyright © 2010 Hakomaja.net: Nimeä, Ei muutoksia - Creative Commons 1.0 Suomi lisenssi.
Kirjautumisen takana olevasta sisällöstä kaikki oikeudet pidätetään.