Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
AIHE: Uusi tulokas
Uusi tulokas 20.09.2009 02:33 #1
|
|
Iltoja. Yksi uusi tulokas saapui paikalle. En itse ole ollut lestadiolainen mutta kärsinyt siitä ihan riittävästi. Ja kaikki tämä, perehtymisestä lopulliseen viisastumiseen ja irtiottoon, tapahtui muutamien kuukausien aikana.
Lisätietoja saa kyllä kysymällä. |
|
Viimeksi muokattu: 20.09.2009 02:50 Kirjoitti: cryo.
|
Vs:Uusi tulokas 20.09.2009 14:42 #2
|
|
Tervetuloa Hakomajaan
Sain avauksestasi käsityksen, että olisit tutustunut lestadiolaisuuteen ja pitänyt sitä varteenotettavana vaihtoehtona, kunnes huomasit ettei se sitä olekaan? Ihan kivahan tuosta olisi kuulla lisää, että miten perehdyit ja mikä avasi silmäsi |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Vs:Uusi tulokas 20.09.2009 18:22 #3
|
|
No siis miul oli todella lupaava rakkaussuhde mikä päättyi vanhoillis-Lestadiolaisten väliin tuloon. Rakas oli siis Lestadiolaisesta perheestä, sit välissä oli poissa ja sen jälkeen palas takaisin jostain kumman syystä. Ja sittenhän en ollenkaan sopinut ei-uskovana kuvioon.
|
|
|
Vs:Uusi tulokas 21.09.2009 03:11 #4
|
|
Hei Cryo!
Itse olen kokenut saman kuin sinä, vähän eri näkökulmasta vain, sillä itse olin vielä vl ja rakastunut "ulkopuoliseen". Silloin en ollut vielä valmis irtautumaan liikkeestä, joten se ihmissuhde kariutui siihen. Joten tavallaan ymmärrän sinun rakastasi, kuin myös sinua. Kaikkea hyvää sinulle, ja toivo elää että ihmissuhteesi voisi myöhemmin jatkua ilman tällaisia rasitteita. Mutta tiedän kokemuksesta miten vaikea tilanne on toisenkin osapuolen näkökulmasta, joten jos rakkaasi ei vielä ollut valmis läpikäymään sitä prosessia, se on ymmärrettävää. Eikä kaikki lopulta oikeastikaan halua erota liikkeestä. Tervetuloa keskustelemaan! |
|
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
|
Vs:Uusi tulokas 21.09.2009 18:52 #5
|
|
Näin se menee, kantakaa toistenne kuormia niin täytätte Kristuksen lain.
1. Korinttolaiskirje 7 12 Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä. 13 Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään. 14 Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä. 15 Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tapauksessa sido mikään pakko. Jumala on kutsunut teidät elämään rauhassa. 16 Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi? |
|
|
Vs:Uusi tulokas 23.09.2009 01:11 #6
|
|
Mattias
Olisi mukavaa, että sinäkin kertoisit itsestäsi jotain. Vaikutat kovin salaperäiseltä. |
|
Hullut vievät maailmaa eteenpäin, viisaat pitävät sen pystyssä..
|
Vs:Uusi tulokas 02.11.2009 19:28 #7
|
|
Tervehdys! Uusi täällä. Mitäpä tässä kertoisi. Jonkun aikaa olen lukenut ihmisten kirjoituksia täältä. Harrastukset lukeminen ja klassinen musiikki. Soitan itsekin vähän (vain omaksi huviksi). En ole varsinaisesti kirjoittajatyyppi.
|
|
|
Vs:Uusi tulokas 02.11.2009 19:34 #8
|
|
IsoTammi kirjoitti:
Tervehdys! Uusi täällä. Mitäpä tässä kertoisi. Jonkun aikaa olen lukenut ihmisten kirjoituksia täältä. Harrastukset lukeminen ja klassinen musiikki. Soitan itsekin vähän (vain omaksi huviksi). En ole varsinaisesti kirjoittajatyyppi. Hei ja tervetuloa! Oletko mikä miehiäsi/naisiasi? Ex-vl vai vl? |
|
I am who I am, take it or leave it
|
Vs:Uusi tulokas 02.11.2009 20:30 #9
|
|
Kiitos toivotuksesta. Ainakin "virallisesti" ex-vl. Eli tunnen olevani sekoitus. Tai "rajatapaus".
|
|
|
Vs:Uusi tulokas 02.11.2009 21:31 #10
|
|
IsoTammi kirjoitti:
Kiitos toivotuksesta. Ainakin "virallisesti" ex-vl. Eli tunnen olevani sekoitus. Tai "rajatapaus". Tervetuloa palstalle minunkin puolestani Täällä on ja tänne mahtuu monenlaista. Keskustelu kiinnostanee omakohtaisesti ehkäpä eniten juuri rajatapauksia, joista et varmastikaan ole ainoita. Uskon, että moni kokee jonkinlaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta vl-joukon kanssa, vaikka ei kaikkea pystyisikään sulattamaan. |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 0.43 sekuntia