Hakomaja.net

• Etusivu
  • Linkit
  • Palaute
  • Keskustelu
    • Kategoriat
    • Viimeiset aiheet
    • Säännöt
    • Haku
  • Uskon foorumi
    • Pääfoorumi
    • Kristinuskoiset
    • IOK ja Gnosis
Muista
Salasana unohtunut?
Tunnus unohtunut?
Rekisteröidy
Artikkelit (Vl)
  • HISTORIA
  • HOITOKOKOUKSET
  • OPPI JA OPETUS
  • YLEISIÄ HUOMIOITA
Muut
  • Ajatuksia uskosta
  • Hakomajan Arkisto
  • Tiedotus
Dokumentteja
  • Ex-vl aiheisia julkaisuja
Pikalinkit
  • NettiRaamattu
Yhteistyökumppaneita:
  • Uskontojen Uhrien Tuki - UUT ry
  • Toipumisapu Kartetut ry
Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta:
  • Mopin palsta
  • VL-Foorumi
  • Rauhan Sanan foorumi
  • Suomi24 Vl-palsta
Eri suuntauksista:
  • Ex-Todistajien Veljesseura
  • Ex-Helluntailaisten Huitsinnevada
  • Uususkontojen Ex-Bhaktat
  • Mormonismi.net
  • Körttifoorumi
Yleiskristillistä:
  • EvLut Kirkko
  • Kotimaa24
  • Kristillinen linkkipankki

• Kategoriat
  • Viimeiset aiheet
  • Säännöt
  • Haku
Tervetuloa, Vieras
Hakomajan Foorumi
Vertaistuki
Ex-vl Foorumi

Chat
(1 katselee) (1) vieras
Vastaa aiheeseen
Uusi aihe
Ketju Sisennetty
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Chat

Chat 30.10.2009 12:37 #1

• Kivi
Oon täs yrittäny googlettaa ja etsiä keskustelukumppaneita, joilla olis kokemusta fiiliksistä "elämästä kieltämisen jälkeen"...

Onko sellasia chatteja, jossa vois keskustella kyseisestä aiheesta toisten kaa...?
Olen perheellinen tyyppi, mut silti tuntuu et oon todella yksin/hukassa sen jälkeen ku kielsin...

Olis niin kiva löytää kohtalotovereita ja jutella OIKEESTI asioista........
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 30.10.2009 12:46 #2

• hyshys
  • POISSA
On sellaisia Chatteja - tällä pastalla on sellainen mutta se vaatii rekisteröitymisen tälle pastalle.

Tervetuloa, Vieras
Halutessasi Kirjaudu tai Rekisteröidy. Unohtuiko salasana?

Tuossa ylhäällä pitäisi näkyä tuollainen. Rekisteröinti neuvoo sinua edeleen. Jos tulee ongelmia laita viestiä palateeseen niin setvitään asiaa. Kun olet rekisteröitynyt ja kirjautuneena sisään ylä palkiin tulee chat- painike etusivu - linkit jne lisäksi. Joten ei mutua kuin reikisteröitymään. Paikalla porukaan enimmäkseen iltaisin mutta aina sielä joku näytää käyvän myös päivällä.
Viimeksi muokattu: 30.10.2009 12:49 Kirjoitti: hyshys.
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 30.10.2009 13:10 #3

• Kivi
Kiitti sulle!

Pitääpä perehtyä aiheeseen!
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 30.10.2009 14:38 #4

• Satyagraha, pyrkimys totuuteen.
  • Admata
  • POISSA
Lisäsin tiedon Hakomajan Chatista etusivun keltaiseen info-boksiin. Chat on tosiaan muutoin rekisteröitymättömiltä niin piilossa, ettei sen olemassaoloa uusi sivuille saapuva muutoin edes tiedä. Chat tarjoaa reaaliaikaista jutustelumahdollisuutta, joka näkyy vain kulloinkin chattiin kirjautuneille. Siellä voi keskustella vapaammin, halutessaan jopa kahdenkesken toisen kanssa. Käyty keskustelu ei tallennu. Vanhaa keskustelua jää näkyviin muutama viimeinen rivi myöhemmin paikalle saapuville, joka yleensä illalla käyttäjien "siivotaan" kukkaishymiöin, ym. keskustelun päätteeksi.

Ainut huono puoli tässä on, että Chat on ilmiselvästi syönyt tämän keskustelun aktiivisuutta. Pääasia kuitenkin, että sivustolle on käyttöä.
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää.
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 30.10.2009 18:13 #5

• x-vl
  • PAIKALLA
Niin näyttää siltä, että keskustelu on hiljentynyt tällä yleisellä osiolla.

Yksi syy on varmasti se, että chatissa voimme keskustella avoimemmin ja henkilökohtaisemmin. 'Tunnemme' siellä toisemme ja siksi luotamusta löytyy enemmän. Vaikka sinne tulee uusiakin, niin aitous ja rehellisyys on säilynyt. Keskusteluun on helppo heittäytyä mukaan, näin olen ollut huomaavinani.

Toivottavasti feikkaajat eivät 'löydä' sinne?
Olen samaa mieltä kuin Saaraleena, että sellaiset kirjoittajat pohjimmiltaan halveksivat meitä 'sydänverellä' kirjoittajia ja vilpittömästi vertaistukea hakevia.
Toki minäkin tunnen heitä kohtaan jotain tympeää ja heidän tekemisensä tuntuu loukkaavalta.
Viimeksi muokattu: 30.10.2009 18:14 Kirjoitti: x-vl.
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 30.10.2009 19:56 #6

• Admata
  • POISSA
x-vl kirjoitti:
Toivottavasti feikkaajat eivät 'löydä' sinne?
Ainakin siellä on hankalaa esiintyä useampana nimimerkkinä samaan aikaan
Olen itse tavannut eri tapaamisissa kymmeniä eri nimimerkkejä livenä. Se luo jonkinasteista luotettavuutta. Muutoinkin pidän feikki-ongelmaa täällä Hakomajassa marginaalisena, vaikka ymmärrän toki että se loukkaa "'sydänverellä' kirjoittajia ja vilpittömästi vertaistukea hakevia".

Olen samaa mieltä kuin Saaraleena, että sellaiset kirjoittajat pohjimmiltaan halveksivat meitä 'sydänverellä' kirjoittajia ja vilpittömästi vertaistukea hakevia.
Minä puolestaan näen heidätkin uhreina. Koettu ahdistus purkaantuu vain moraalisesti vääriä kanavia pitkin.
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää.
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 30.10.2009 20:54 #7

• x-vl
  • PAIKALLA
Olen samaa mieltä Admatan kanssa.

Tuntuu vain siltä, että haluan kiertää kaukaa tuollaiset ihmiset.
Heidän 'uhreikseen' joutuminen sotkee oudolla tavalla omia ajatuksia ja tekemisiä.
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 02.11.2009 18:15 #8

• saaraleena
  • POISSA
Admata kirjoitti:
Minä puolestaan näen heidätkin uhreina. Koettu ahdistus purkaantuu vain moraalisesti vääriä kanavia pitkin.
Entä jos alkaisimme nähdä fundamentalistisimmatkin vl:t uhreina? Näkisimmekö enää sen jälkeen edes keskustelun vaivaa koko aiheesta? Jospa siirtyisimmekin yltiökarismaattiseen asenteeseen kaikkia"haasteellisia" lähimmäisiämme (myös SRK-lestadiolaisia) kohtaan tyyliin: "Heilläkin on omat haavansa; siunaamme heitä."

MUTTA: Minä en valitettavasti (vai onneksi?) ole vielä kypsä näkemään vain uhreina heitä, jotka aiheuttavat pahaa mieltä ja tuskaa toisille, tietäen tai tietämättään.
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 02.11.2009 21:40 #9

• Admata
  • POISSA
saaraleena kirjoitti:
Admata kirjoitti:
Entä jos alkaisimme nähdä fundamentalistisimmatkin vl:t uhreina? Näkisimmekö enää sen jälkeen edes keskustelun vaivaa koko aiheesta? Jospa siirtyisimmekin yltiökarismaattiseen asenteeseen kaikkia"haasteellisia" lähimmäisiämme (myös SRK-lestadiolaisia) kohtaan tyyliin: "Heilläkin on omat haavansa; siunaamme heitä."

MUTTA: Minä en valitettavasti (vai onneksi?) ole vielä kypsä näkemään vain uhreina heitä, jotka aiheuttavat pahaa mieltä ja tuskaa toisille, tietäen tai tietämättään.

Kaikkein fundamentalistisimmankin ihmisen voi hyväksyä uhriksi - ilman että hyväksyy heidän tekojaan ja toimintaansa

Väärät teot ansaitsevat tuomion - ihminen tekojen takana vain sääliä. Moinen asenne ei tietenkään ole helppo, mutta ainakaan minä en tiedä oikeampaa ja parempaa suhtautumista
Vastaa Lainaa

Vs:Chat 04.11.2009 19:02 #10

• saaraleena
  • POISSA
Minun mielestäni sääli on taas osoitus ylemmyyden tunteesta ja vastuullisuuden ohentamisesta.
Vastaa Lainaa
Vastaa aiheeseen
Uusi aihe
Ketju Sisennetty
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Hakomajan Foorumi
Vertaistuki
Ex-vl Foorumi
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Toteutus: Kunena
Sivu luotiin ajassa: 1.50 sekuntia

Copyright © 2010 Hakomaja.net: Nimeä, Ei muutoksia - Creative Commons 1.0 Suomi lisenssi.
Kirjautumisen takana olevasta sisällöstä kaikki oikeudet pidätetään.