Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
Tämäkin järkyttävä muistelus tuli aloitukseeni
(1 katselee) (1) vieras
|
AIHE: Tämäkin järkyttävä muistelus tuli aloitukseeni
Tämäkin järkyttävä muistelus tuli aloitukseeni 08.01.2009 23:45 #1
|
|
"""Minun
Kirjoittanut: muistikuviani 8.1.2009 klo 21.10 tuolta hoitokokous-ajalta: Olen vm 1974, eli olin aikalailla lapsi noina aikoina. Hoitokokouksia järjestettiin kahdeksankymmentä luvullakin. Asuimme pienellä maalaispaikkakunnalla, pikkukylällä, jossa oli tasan kolme vl-perhettä. Hyvin tuttuja keskenään. Lähinnä naapurin vl-rouvan ja äitini välillä oli paljon "ongelmia", vaikka he siis periaatteessa ystäviä olivatkin. Tämä naapurin rouva oli hyvin kireä ihminen, ihan jo luonteeltaakin, mutta tuo "usko" ja seurakunnan "meno" kiristivät häntä vielä entisestäänkin. Tuo naapurin rouva otti usein yhteyttä puhujiin, syytellen äitiäni ja isääni milloin mistäkin. Kerran esim. äitini ja tuo rouva olivat yhdessä marjastamassa, Rouva ilmoitti äidilleni, että "taas on tulossa yksi juttu". Äitiäni pelotti ja hän yritti kysyä: mikä juttu? Rouva ei kertonut, vaan myhäili salaperäisesti. Myöhemmin sitten äiti ja isä taas istuivat syytettynä jostain pikkujutusta: isäni rallikisojen katsomisesta, lasten huonosta kasvattamisesta (olimme villejä), seurakunnan lasten päiväkerhossa käymisestä tms. Joskus "OULUN VELJET" pyydettiin (vai tulivatko pyytämättä) paikalle. Pirttiseurat kylällämme kiellettiin kokonaan, seuroissa sai käydä vain RY:llä. Kyseessä oli siis yhden ilkeän naapurin kiusaanteko, johon hän sai Oulun Suuret Herrat myös mukaan. Myöhemmin, paljon myöhemmin, kun isäni oli sidottu, eronnut, seonnut oikeutta hakiessaan sekä tappanut itsensä, tuo naapurin rouva tunnusti äidilleni, että monen kaunan takana oli kateus äitini ja isäni onnellisesta avioliitosta. Omansa oli/on kuulemma kylmä liitto. Asiat pahenivat pahenemistaan, ennen kuin isäni sidottiin. Äitini, isäi ja isoäitini olivat syytettyinä myös läheisen kaupungin kokouksessa, vaikka kotisiionimme ei ollut siellä.""" |
|
|
|
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 0.27 sekuntia