Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
Kristinuskon varjolla tehdään kauheuksia
(1 katselee) (1) vieras
|
AIHE: Kristinuskon varjolla tehdään kauheuksia
Kristinuskon varjolla tehdään kauheuksia 17.06.2010 09:46 #1
|
|
Kaleva 17.6.2010 Lukijalta – Kansan kaikuja Pohjois-Suomesta
Enempiä kommentoimatta tai erikseen korostamatta, teksti puhukoon puolestaan: Kristinuskon varjolla tehdään kauheuksia Vanhoillislestadiolaisten (vl.) piirissä väitetään eroon joutuneita katkeriksi. Kuinka vapauteen päässyt orja voi olla katkera? Kerroin anteeksi antamani erottamiseni kulun näytteeksi, koskapa vl:n vanhempi väki evästää nykynuorta väitteellä, että ketään ei ole erotettu, vaan kaikki ovat itse lähteneet. Vuosia myöhemmin eräs vl-”hoitomies” soitti minulle ja halusi keskustelua. Sain neuvoteltua hänet tulemaan kotiini tutkimaan vl:n vanhoja julkaisuja. Perusteellisen tutkimisen jälkeen hän tuumasi: ”Kyllä sinä olet loogisesti oikeassa. Sinut on erotettu väärin perustein.” Sen jälkeen hän alkoi esitellä erottamiseni perumista, että pääsisin takaisin heidän joukkoonsa. Selitin, että ei se sinne tuleminen käy, sillä silloinhan minä joutuisin hyväksymään väärän oikeaksi ja minulta putoaisi elämältä pohja pois. Huomautin lisäksi, että kun hän tunnustaa minun olevan oikeassa, niin hän itse on silloin väärässä ja hänenhän pitäisi tehdä siitä parannus. Silloin mies hölmistyi ja sanoi: ”Noinko sinä ajattelet?” VL:n piirissä oli välillä rauhallisempi kausi. Nyt tilanne näyttää muuttuneen ja Topi Linjaman kirjoitus oli kuin hätähuuto, eikä se ole ainoa. Varoitan että älkää lähtekö yömyöhään kestäviin kokouksiin, sillä aamu neljäänkin kestävillä valvottamisilla ja uhkailuilla murrettiin silloin ennen monen psyyke hirvein seurauksin. Kristinuskon varjolla tehdään kauheuksia. Lutherin postillassa on oikeasta opista sanonta, että siihen kuuluu vain kaksi asiaa: Katua syntejään ja saada uskoa ne anteeksi Jeesuksen sovintotyön ansioon turvautuen. Muistakaa: Me emme ole tuomareita. Lauri Pietilä Oulu |
|
musisoi edelleen, kun ei ymmärrä lopettaakaan
...mutta vakavammin : <Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa> |
|
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 0.26 sekuntia