Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli
(1 katselee) (1) vieras
|
AIHE: lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli
lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 18.10.2008 00:08 #1
|
|
hymy 8/2008 lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli
Löytääkö joku minulle tätä artikkelia? Kun pikku-siskoni, joka siis on VL, pyysi minua lukemaan jutun. Ei mitään tietoa, mitä asia käsittelee ja miten. |
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 18.10.2008 17:11 #2
|
|
En löydä. Eikä minulla itselläni ole ko lehteä. Mitä jutussa mahtoi olla? Sillä voisi löytää vinkin joka johtaisi johonkin keksuteluun. Iltapäivälehtien palstoilla viitataan ko jutuun mutta lainauskai en ainakaan äkkuiä löydä mistään. En edes hyvmyn sivuilta.
|
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 01:57 #3
|
|
Liitetiedostot:
|
|
Viimeksi muokattu: 19.10.2008 01:58 Kirjoitti: .
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 01:58 #4
|
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 03:19 #5
|
|
Siinä sitä tuli taas "tapahtumien todellista luonnetta" oikein tuutin täydeltä. Varmasti suviseuroissakin on lieveilmiöitä, mutta tuo teksti menee jo lähes valehtelun puolelle.
|
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 13:32 #6
|
|
Kannattaa kuitenkin muistaa että kyseessä on Hymy, eli ns. roskalehti, joka myy lehteään tekaisemalla liioiteltuja juttuja. Veikkaanpa että nuo silminnäkijälausunnotkin on keksittyjä kun ei kerta nimiä julkaista, ei tarvitse kovin kummoinen tallukka olla etteikö tuollaisia omasta päästä keksisi
Mutta joo, totta on että vl:ien joukkoonkin mahtuu monenlaista vipeltäjää, ja kyllä niitä alkon käyttäjiäkin löytyy. Pitää kuitenkin muistaa että alueella käy myös paljon ei-vl:iä, eihän Hymy oikein pysty erittelemään kuka on vl ja kuka ei.. |
|
I am who I am, take it or leave it
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 13:44 #7
|
|
Näinkin kyllä. Mutta ihan tuulesta temmattuja eivät Hymynkään jutut ole.
Eli kyllä kentällä on teltoja joissa "nukutaan" sekaporukoisssa. Kyllä nuoriso on nauttinut muutakin kuin suviseuramakkaraa jne.. Kyllä jotkut vl joukossa kulkevat nauttivat muita alkon tuotteita... Siinä mielessä Hymyn jutussa on totuuden siemen ettei vanhemmat tiedä mitä nuoriso sukisissa puhaa. Ei kakki mitä suviksissa tapahtuu kestä vl arvotarkastelua. Sitä paitsi kortsut voivat loppua kaupoista ihan "muista syistä" kuin suviseurojen johdosta. Suvikset vetävät myös uskotonta nuorisoa joten oluenmyyntipiikki ei sekään ole mahdoton. Mutta siihen pätenee samat lainalaisuudet kuin em asiaan. Kukaan kunnon vl kirjoissa kulkeva ei mene ostamaan olutta suviseurojen aikana koska on lähes 100 % että joku vl kuitenkin on katsomassa. |
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 15:02 #8
|
|
Olen Hyshysin kanssa samoissa käsityksissä. Olen itsekin ollut suviseuroissa monta kymmentä kertaa. Aluksi tietysti veeällänä. Joskus olen ollut peräti suviseurojen jälkien siivoajana eiveeällänä! En ole havainnut yhtään viitettä siitä, että siellä olisi nautittu alkoholipitoisia juomia tai harrastettu kortsuseksiä!
Olen melkein satavarma siitä, että monet entiset vl:t kunnioittavat vl-sukuansa ja -yhteisöä niin paljon, että vl-kielletyt tavarat pidetään piilossa eikä niitä hankita sieltä, missä muita veeälliä on liikkeellä. Toki joku voi julkisesti kapinoida vl-käytäntöjä vastaan, mutta heistä tuossa Hymy-jutussa tuskin oli kysymys? Vielä varovaisempia ovat vl:t, jotka vaeltavat ns. jaetulla sydämellä, vaikka tuossa juoma- ja seksiasiassa? Nykyisten ja monien entisten veeällien ajatuksia värittää vl-maineen suojeleminen ja omien 'luvattomien' tekojen peittely. Siksi Hymy-juttu tuntuu pahasti liioittelulta. Näin olen 'uskomassa'! |
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 17:16 #9
|
|
en ole törmännyt hymyn esitamän tapaiseen kuvaan ikinä. En yhtään kertaa.
Mutta yhden kerran olen silmin nähnyt olutpullon olemassaolon yhden porukan teltassa. Jos suviksissa olutta liikuu ihan varmaa on että ne pysyvät visusti piilossa katseilta siksi että niihin puututaan ihan varmasti. |
|
|
Vs:lestadiolaisjuhlien vaiettu puoli 19.10.2008 19:50 #10
|
|
Kyllä ne piilossa pysyykin yleensä, mutta aina on niitä, jotka tulevat tahallaan ihan väkevienkin kanssa... Pikku-sisko kerran kertoi, että järjestysmiehet olivat illalla purattaneet yhden teltan ja pyytäneet porukkaa pulloineen poistumaan alueelta. Olivat juopotelleet aika kovaäänisesti ja näkyvästi.
|
|
|
|
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 0.43 sekuntia