Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
Avaintenvalta
(1 katselee) (1) vieras
|
AIHE: Avaintenvalta
Avaintenvalta 21.11.2008 22:48 #1
|
|
(Luttaen siihen että lupa on edelleen voimassa kun sitä ei ole perutettu siirrän tämänkin tänne talteen,hys)
Avaintenvalta Kirjoittanut: Heino1 20.11.2008 klo 13.25 Sen me kaikki ymmärrämme, että avaimella avataan ja lukitaan ovi. Jumalanhuoneeseen on vain yksi ovi, tai portti joksi uudempi käännös sen kuvaa: Joh. 10:9 ”Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen”. Näistä avaimista, jolla portti avataan ja lukitaan, niistä on aina ollut kova kiistely, koska ihmiset ovat halunneet omia ne itselleen. Jeesus sanoo tästä: Matt. 11:12 ”Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen”. Ei yksin Paavi, vaan monet uskonsuunnat ovat halunneet avaimet itselleen ja se on hyvin ymmärrettävää! Jolla on avaimet, hänellä on maailmassa kaikkein suurin valta, valta joka ulottuu taivaisiin. Jeesus antoi opetuslapsilleen ennen taivaisiin astumistaan ”avaimet”, vai antoiko? Luetaanpa: Joh. 23:21 ”Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." Jos me nyt tähän jätetään raamatuntutkiminen, niin tämmöinen käsitys meille jää. Kyllä Jeesus antoi avaimet! Sitten meille tulee ajatus: Eivätkö opetuslapset saaneetkaan Pyhää Henkeä vaikka Jeesus puhalsi heidän päälleen ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki”. Sillä Pyhä Henki vuodatettiin vasta helluntaina opetuslasten päälle: Ap.t. 2:1 ”Kun sitten koitti helluntaipäivä*, he olivat kaikki yhdessä koolla. 2 Yhtäkkiä kuului taivaalta kohahdus, kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko sen talon, jossa he olivat. 3 He näkivät tulenlieskoja, kuin kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat itse kunkin päälle. 4 He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi”. Kun Pyhä Henki ei ole avaamassa ymmärrystä, niin raamatun kirjoituksista tulee ristiriitaisia – käsittämättömiä! Katsokaapa esim. tätä. Ennen tätä lukittujen ovien takana tapahtunutta opetuslasten lähettämistä: Lähetti Jeesus 72 – opetuslasta saarnaamaan: Luuk. 10: 1 ”Tämän jälkeen Herra valitsi vielä seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän aikoi itse mennä. 2 Hän sanoi heille: "Satoa on paljon, mutta sadonkorjaajia vähän. Pyytäkää siis herraa, jolle sato kuuluu, lähettämään väkeä elonkorjuuseen. 3 "Menkää, minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle”. Nyt kun me tätä luemme, niin meille tulee mieleen, että eivätkö nämä opetuslapset olleet osallisia Pyhästä Hengestä? Lähettikö Jeesus heidät yksin? Eikö hän varustanutkaan heitä Pyhällä Hengellä? Jos me niin uskomme kuin ry:llä opetetaan, niin heillä ei ollut Pyhää Henkeä! Mutta tämä uskomus ei ole totta! Jos me tarkasti luemme, niin raamatusta lukee, että opetuslapsille annettiin Pyhä Henki kahdesti. Ensin heille annettiin Pyhä Henki lukittujen ovien takana ja sitten toistamiseen helluntaina. Mutta minä vielä väitän, että opetuslapset tulivat osalliseksi Pyhästä Hengestä. Jo silloin kun he lähtivät seuraamaan Jeesusta, eli silloin kun he uskoivat, että Jeesus on Jumalan Poika. Jos uskoisimme, että uskovat eivät olleet osallisia Pyhästä Hengestä, ei ollut ennen kuin nämä kaksi tapahtumaa oli tapahtunut, menemme täysin ”metsään”! Jos näin olisi, miten kävisi raamatun todistusten, sillä raamattu todistaa, että jo vanhanliiton uskovat olivat osallisia Pyhästä Hengestä ja heissä vaikutti Pyhä Henki. Laita tähän linkin vanhaan kirjoitukseeni, jossa tätä pohdin: Kaikki valta on Jumalan: keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000000490&posting=220000000 15239221#22000000015239221 Miksi sitten Jeesus toimi näin, eli näytti konkreettisesti opetuslapsilleen, kuinka Jumala on heidän kanssaan kuitenkin, on vaikka hän meneekin taivaisiin. Joh. 14:8 "En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne”. Jeesus on opetuslasten – uskovien kanssa Pyhän Hengen kautta, on uskovan kaikissa elämän vaiheissa. Niin kuin on nyt, oli silloinkin, opetuslasten uskoa vahvistettiin näkyvällä tavalla, että he olisivat jaksaneet suurien vääräuskoisten taholta tulevien paineiden edessä uskoa. Minkälainen valta se sitten on uskovalla? Sanoisin, se on niin kuin itse Jeesus sanoo: Joh. 17:6 "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle. He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi” Minkälainen sana oli jonka opetuslapset saivat Jeesukselta? Muistatteko, kun Jeesus kysyi opetuslapsiltaan: ”Tahdotteko tekin mennä pois?” Joh. 6:68 ”Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat”. näistä sanoista apostoli kirjoittaa: Ap.t. 10:40 ”mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä - 41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. 42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." Eli uskovalla, eikä seurakunnalla ole Taivaanvaltakunnan avaimia! On vain saarnavirka! Älkää menkö harhaan! Kenellä avaimet sitten on? Raamatussa todistetaan: Ilm. 3:7 "Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa”. Avaimet on Jeesuksella, jolle Isä on antanut kaiken vallan, on ja pysyy! Voi tätä testata ja kokeilla onko avaimia, jos luulee avaimet omaavansa. Se joka näin uskoo, menköön ihmisten luokse avaamaan Taivaanvaltakunnan ovea, niin näkee ja kokee, ettei kukaan usko, ellei Jumala itse avaa ymmärrystä uskoa. Samoin on sideavaimen laita! Kuka ihminen kykenee toista estämään uskomasta ja jos yrittää estää, eikö silloin joudu itse armottoman palvelijan paikalle ja me muistamme, että hänelle kävi huonosti. Miten sitten, pitääkö olla toinen ihminen saarnaamassa: ”Usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä” ennen kuin voi saada syntinsä anteeksi”, eikö usko yksin riitä? Tästä tuli niin kamalan pitkä kirjoitus, että jos tähän vastaisin, ei kukaan jaksaisi lukea loppuun. Mutta jos syntyy keskustelua, niin kirjoitan tästä esim. miten käy jos joutuu autiolle saarelle, eikä ole ketään kuka sanoisi nuo kuuluisat sanat: ”Jeesuksen nimessä ja veressä on syntisi anteeksi”. Tätä sanamuotoa ei kyllä löydy raamatusta, vaikka ei ole väärin näin julistaa. Laitan vielä yhden linkin kirjoitukseeni tähän loppuun ja palaan keskustelemaan jos tarvitaan viikonlopun aikana. keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category...0000000490&posting=22000000039511103 |
|
|
|
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 2.88 sekuntia