Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
|
AIHE: Tiedoksi foorumista
Tiedoksi foorumista 15.03.2009 22:59 #1
|
|
Foorumiin on jo pari viikkoa sitten avattu pari uutta palstaa:
1.) 'Jäsenten välinen' joka näkyy vain rekisteröityneille / kirjautuneille. Palstan tarkoitus on tarjota mahdollisuus jäsenten väliseen vuorovaikutukseen, jossa on pieni verho suoran julkisen kaikille näkyvän ikkunan edessä. Huomatkaa, että Kyseisen palstan viestit eivät päivity viimeisimpiin viesteihin. 2.) 'Opillinen', joka on tarkoitettu uskon kirkastamiseen / vääntöön opillisista asioista kristinuskon näkökulmasta, mikä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö silläkin palstalla voisi myös kritisoidakin kristinuskoa. Foorumin sääntöjä on päivitetty tänään. Pääasiallisin lisäys on että yhdellä kirjoittajalla ei saa olla useita nimimerkkejä ja/tai tunnuksia samanaikaisesti. Tunnukset, joiden rekisteröintiä ei ole vahvistettu sähköpostin kautta tai joilla ei ole kirjoitettu yhtään viestiä, poistetaan kuukauden kuluttua rekisteröinnistä ja puoli vuotta passiivisena olleet tunnukset poistetaan. Kirjoittelijat, joiden tunnukset on poistettu ovat vapaita rekisteröitymään uudelleen koska tahansa ellei toisin ilmoiteta. (mahdollinen bannaus häiriköinnistä. 0 kpl tällä hetkellä) Eli minimissään rekisteröityneiltä jäseniltä vaaditaan 1 kpl julkisia kirjoituksia kuukauden kuluessa rekisteröinnistä vaikkapa tänne testiosiolle ja kirjautuminen kerran puolessa vuodessa. Tämä ihan vain sen vuoksi etteivät käyttämättömät tunnukset ja nimimerkit turhaan roiku käyttäjärekisterissä. |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 19:50 #2
|
|
Admata kirjoitti:
Foorumin sääntöjä on päivitetty tänään. Pääasiallisin lisäys on että yhdellä kirjoittajalla ei saa olla useita nimimerkkejä ja/tai tunnuksia samanaikaisesti. Heräsi kysymys, onko tällä palstalla mahdollista samanlainen kaplakka mikä Mopin palstalla vastikään käytiin? |
|
|
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 20:10 #3
|
|
Käypä vilkaisemassa jäsenten välistä keskustelua. Siellä oli pyhäiltana puhetta tästä asiasta..
Pelkäätkö omaa kohtaasi? Sitäkö, että joudut jäsenluettelosta pois, kun ihmettelet epäluuloisuuteen ajautuneiden ihmisten ylilyöntejä? Totisesti ne ovat asiattomia ja varmaan lainvastaisiakin! Niissä on moittimista ja hoitamista. Ehkä me jokainen joskus osaamme enkelien kielellä ja mielellä käsitellä mieltämme painavat ongelmat? Nyt se ei näköjään onnistunut! Olen pahoillani siitä, mitä Sinulle tapahtui Mopin palstalla! Olen erittäin pettynyt ja surullinen siitä, että käsittely kohdistui Sinuunkin.... |
|
Viimeksi muokattu: 17.03.2009 20:12 Kirjoitti: x-vl.
|
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 21:11 #4
|
|
Kuuleppa Saaruli - alun alkaenkin multinikkeilyn vältely on ollut alusta alkaen hakomajassa asia jota on pidetty - ei suotavana.
Ja sitten toinen asia - nostin asian esille siksi että te kaikki olette noudataneet tuota perjaatetta ihailtavan hyvin. Ja kunnioitaneet tuota lijausta kiitettävästi. Ja minun meielstä te ensinnäkin ansaitsette kaikki erityiset kiitokset tästä asiasta ja toisekseen me kumpikin palstan moderaatorit olemme suhtautuneet asiaan aina vakavasti. Ja myönnän ajoitain tehneeni tsekkausta - TURHAAN . Vain yhdtä nikkiä tietääkseni on huomautetu täsätä asiasta ja asia yhteys jossa multinikkeily ilmeni on kokonaisuuden kannata merkityksetön. Joten mitään kalapaliikia en ole minun nähdäkseni näköpiirissä edellämainituista syistä. Ei ainakaan tähän mennessä olleitten kirjoitusten osalta. Ja toivotavasti ei tulekaan. Joten säänöt jotka ovat kirjattu on ollut olemassa olevan käytännön vahistamista ei sen muutamista. Minun nähdekseni multinikki on tältä erää tämän palstan osalta lopuunkäsitelty tältä erää. Ennen kaikkea siksi että palstalaiset ovat kunnioitaneet tuota perjaatetta eritäin hyvin. |
|
|
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 21:31 #5
|
|
saaraleena kirjoitti:
Admata kirjoitti: Foorumin sääntöjä on päivitetty tänään. Pääasiallisin lisäys on että yhdellä kirjoittajalla ei saa olla useita nimimerkkejä ja/tai tunnuksia samanaikaisesti. Heräsi kysymys, onko tällä palstalla mahdollista samanlainen kaplakka mikä Mopin palstalla vastikään käytiin? Moiseen ei pitäisi olla perusteita tällä palstalla. Nähtiin hyshys:in kanssa kuitenkin hyväksi ottaa asia esiin tälläkin palstalla ja lähinnä varmuuden vuoksi selkeyttää pelisääntöjä, koska joitakin epäilyjä meille on esitetty. Olen todennut, että suurin osa minulle tulleista epäilyistä ei saa teknistä vahvistusta. IP-osoite on kuitenkin usein rajallinen ja puutteellinen työkalu molempiin suuntiin. Mielestäni tällaisten epäilyjen / pelkojen torjuminen on kuitenkin aiheellista säännöillä ja käytettävissä olevalla teknisellä valvomisella. Lainaan tuon osan säännöistä vielä tähän kokonaisuudessaan: Yhdellä kirjoittajalla ei saa olla useita nimimerkkejä ja/tai tunnuksia samanaikaisesti. Rekisteröityneet käyttäjät voivat kuitenkin myös vaihtaa nimimerkkinsä. Uudelleen rekisteröityminen eri nimimerkillä ei ole kiellettyä kunhan se ei ole jatkuvaa ja ei käytä vanhaa nimimerkkiä rinnalla. Toivottavaa tässä tilanteessa olisi, että ilmoittaa vanhan nimimerkkinsä ylläpidolle poistettavaksi. (kirjoitukset säilyvät tunnuksen poistamisesta huolimatta) Vanhoja kirjoituksia ei tuon johdosta aleta syynäämään, eikä moiseen pitäisi olla mitään aihettakaan. Tarkoitus on, että mennään noilla eväillä positiivisesti eteenpäin välttäen kaikenlaiset kalapaliikki-karikot täällä Hakomajassa myös tulevaisuudessa |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 21:34 #6
|
|
x-vl kirjoitti:
Pelkäätkö omaa kohtaasi? Sitäkö, että joudut jäsenluettelosta pois, kun ihmettelet epäluuloisuuteen ajautuneiden ihmisten ylilyöntejä? Mietin vain, miten asetella sanani täällä, jos sattuu vastaava tilanne ja joudun "ilmiriitaan" Admatan ja hyshysin kanssa Minä kurja kun olen niin riidanhaluinen |
|
Viimeksi muokattu: 17.03.2009 21:35 Kirjoitti: saaraleena.
|
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 21:41 #7
|
|
saaraleena kirjoitti:
x-vl kirjoitti: Pelkäätkö omaa kohtaasi? Sitäkö, että joudut jäsenluettelosta pois, kun ihmettelet epäluuloisuuteen ajautuneiden ihmisten ylilyöntejä? Mietin vain, miten asetella sanani täällä, jos sattuu vastaava tilanne ja joudun "ilmiriitaan" Admatan ja hyshysin kanssa Höps. Heitä moinen pelko pois Saaraleena Minua ja hyshys:iäkin saa kritisoida. Etkö ole huomannut miten minä ja hyshys olemme joskus ottaneet yhteen kun olemme jostain asiasta erimieltä? Eri mieltä saa olla ja asioista myös kriittistä palautetta antaa ihan niin paljon kuin sielu sietää. Kirjoittele täällä ihan vapaasti vaan. Minun mielestäni Moppi ylireagoi kohdallasi melkoisen pahasti kun poisti tunnuksesi ääneen ajattelustasi. Moista toimintatapaa pyritään täällä Hakomajassa kyllä välttämään. Kenenkään tunnuksia ei ole vielä poistettu rangaistukseksi, eikä ketään ole bannattu. En jotenkin jaksa uskoa että sinä olisit ensimmäinen |
|
Vs:Tiedoksi foorumista 17.03.2009 21:48 #8
|
|
Kiitos, kun saan olla vapaa! Päässäni alkoi äkkiä soida vanha laulu "Pois jo pelko, orjan mieli!"
|
|
|
Vs:Tiedoksi foorumista 18.03.2009 00:48 #9
|
|
Pelon valtakunnassako eletään täälläkin?
VL-liikkeen kulttuuri ulottaa lonkeronsa Hakomajaan. Ette te kuulkaa tule pystymään yhtään sen parempaan kuin he. Epäilette jo nyt toinen toisianne. Siitä alkaa kyräily ja kyttäily. Tästäkin on tullut "rauhanyhdistys". Irvokas nimikin! Milloin alkaa eka hoitokokous, Admata, Hys hys , x-vl, Saaraleena ja muut? Noitaroviolle valitaan ekaksi kuka? Kenet uhraamme? Jotta voimme itse olla vapaita? |
|
|
Vs:Tiedoksi foorumista 18.03.2009 01:18 #10
|
|
Entä jos tämän palstan nimi olisikin HALKOVAJA?
Emme tarvitisisi sinun puitasi, vaan omasta takaa olisi eväät suureenkin pääsiäis/juhannuskokkoon! Voisimme sytyttää vaikka koko liiterin tuleen. Kunhan joku lainasi TULTA! Voihan sekin tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta! Sitten asia olisi OK. Ensimmäinen noita-akka roviolle ja siitä se lähtee....? |
|
|
|
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 0.76 sekuntia