Artikkelit (Vl)
Dokumentteja
Pikalinkit
| Yhteistyökumppaneita: Keskustelufoorumeja lestadiolaisuudesta: Eri suuntauksista: Yleiskristillistä: |
|
Tervetuloa,
Vieras
|
|
AIHE: Onko Chatista kiinnostuneita?
Onko Chatista kiinnostuneita? 16.07.2009 02:05 #1
|
|
Olen tutkinut mahdollisuuksia lisätä Hakomajan palveluja rekisteröidyille nimimerkeille rajoitetun Chatin osalta. Löysin yksinkertaisen ja helppokäyttöisen PHPfreechat ohjelmaan perustuvan avoimen lähdekoodin Chat komponentin. Suomeksi sitä ei ole saatavilla, mutta perustoiminnot ovat hyvin yksinkertaisia ja helppokäyttöisiä. Yleisimmät toiminnot voin toki vääntää itse suomeksikin.
Chat vaatii paljon resursseja palvelimelta, mutta ymmärtääkseni meillä on tällä hetkellä riittävästi ilmaa webhotellitilissämme. Jos kiinnostusta löytyy, niin voisimme ainakin kokeilla, Mitäs sanotte? |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Vs:Onko Chatista kiinnostuneita? 16.07.2009 02:17 #2
|
|
Jep, kannatetaan.
Voitaisiin aina, vaikka perjantai- ja lauantai iltaisin kookoontua turinoimaan. |
|
Hullut vievät maailmaa eteenpäin, viisaat pitävät sen pystyssä..
|
Vs:Onko Chatista kiinnostuneita? 16.07.2009 19:52 #3
|
|
Eikös se ole syntiä sellainen chattailu?
|
|
|
Vs:Onko Chatista kiinnostuneita? 16.07.2009 22:29 #4
|
|
Papillon kirjoitti:
Eikös se ole syntiä sellainen chattailu? Jep. Niin olen antanut itselleni kertoa, ettei chatteihin ole kovin lämpimästi aina suhtauduttu. S24-palautteen mukaan Hakomaja on jo ennestään "pahan vallassa", joten eiköhän lyödä löylyä kiukaalle ja kokeilla vielä chattikomponenttiakin Kannattanee sopia täällä keskustelun puolella vaikka joku viikonpäivä ja kellonaika, jolloin sinne kokoonnutaan. Muuten jokainen käy vuorollaan ihmettelemässä, että ahaa tällainen mutta eipä täällä ketään näy. Eli heitän tässä tämän illan aikana komponentin kehiin. Kun olen saanut sen asennettua, niin yläpalkkiin 'Keskustelu' tiilen viereen tulee 'Chat' tiili, josta rekisteröidyt nimimerkit pääsevät Chattaamaan. |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää. |
Vs:HakomajaChat avattu 17.07.2009 00:01 #5
|
|
Admata kirjoitti:
heitän tässä tämän illan aikana komponentin kehiin. Kun olen saanut sen asennettua, niin yläpalkkiin 'Keskustelu' tiilen viereen tulee 'Chat' tiili, josta rekisteröidyt nimimerkit pääsevät Chattaamaan. Sielläpä se sitten on. Nyt on mahdollista käydä realiaikaista keskustelua rekisteröityjen nimimerkkien kesken. Kommentointi on kätevintä 'Enter'-näppäimellä. Tekstimuotoilut saa käyttöönsä siten, että klikkaa haluttua tekstimuotoilua ja syöttää sitten tekstinsä popup ikkunaan. Sitten 'Enter' näppäimestä paluu tavalliseen tekstitilaan ja toisella 'Enter' näppäimellä teksti lähtee liikenteeseen. Laittakaa tähän ehdotuksia mikä viikonpäivä(t) ja kellonaika olisi hyvä kokoontua juttelemaan |
|
Jumala ymmärtää ja ellei ymmärrä, niin hän ei ole Jumala, eikä meillä ole mitään pelättävää.
Viimeksi muokattu: 17.07.2009 00:02 Kirjoitti: Admata.
|
Vs:HakomajaChat avattu 17.07.2009 23:30 #6
|
|
Menen koettamaan onneani seuraavaksi tunniksi tuonne chattiin, josko löytyisi seuraa.
|
|
|
Vs:Onko Chatista kiinnostuneita? 18.07.2009 00:03 #7
|
|
Olin siellä äsken, mutta vain yksi viestini tuli näkyviin.
Antakaapa neuvoja! |
|
|
|
Valvojat: Hannu, puunhakkaaja
Sivu luotiin ajassa: 0.38 sekuntia